Что такое сигнал igf и pcm
Перейти к содержимому

Что такое сигнал igf и pcm

  • автор:

сигналы IGT и IGF

При обрыве провода от ECU до коммутатора (сигнал IGT на катушку), ECU отслеживает пропуски в сигнале обратной связи IGF и блокирует запуск отрубая все форсунки (в новых системах отрубается только форсунка не работающего цилиндра) В результате двигатель работает 3-5 сек. и глохнет

Сигнал IGT это сигнал управления коммутатором, IGF — это сигнал обратной связи, подаётся от коммутатора до ЭБУ. При обнаружении пропадания этого сигнала, ЭБУ отключает топливоподачу. По различным данным, при отсутсвии сигнала на IGF в течении более 1 сек на Х.Х., топливоподача отключается. По другим данным, если сигнал IGF отсутвует в течении 8 — 11 импульсов сигнала IGT, то топливоподача отключается

Autotime

Ошибка DTC P1300 TOYOTA – неисправность цепи зажигания катушки № 1

5 лет ago AutoTime 0

Ошибка DTC P 1300 TOYOTA — неисправность цепи зажигания катушки № 1. Это означает, что во время работы двигателя отсутствует сигнал IGF на PCM.

Этот DTC код является кодом неисправности, определение которой зависит от производителя — он применяется не во всех автомобилях, оснащенным системой OBD-II. Технические характеристики определения, поиск, устранения неисправностей и ремонт могут меняться в зависимости от производителя автомобиля. В данном случае он относится к автомобилям марки Toyota.

Определение ошибки P1300

Система прямого зажигания Direct Ignition System(DIS) — это система зажигания одного цилиндра двигателя одной катушкой зажигания. Зажигатель (Ignition ) является важным компонентом катушки зажигания. Блок управления двигателем ECM определяет время сигнала зажигания (IGT) для каждого цилиндра. На основании сигнала, получаемом от IGT, силовые транзисторы в свечах зажигания отключают первичную катушку, вызывая срабатывание свечи зажигания. После подачи команды отключить первичный контур IGT, блок управления контролирует первичный контур IGF для первого переключения.

Ошибка P1300 возникает при отсутствует сигнал IGF на блок управления двигателя.

Длительная эксплуатация автомобиля с ошибкой DTC P1300 может привести к повреждению катализатора.

Возможные причины ошибки

· Неисправна катушка зажигания первого цилиндра

· Короткое замыкание или обрыв проводки катушки зажигания 1-го цилиндра

· Неправильное электрическое соединение контура катушки зажигания первого цилиндра

· Неисправен блок управления двигателем ( ECM )

Симптомы ошибки

На приборной панели горит индикатор « CHECK ENGINE »

Диагностика ошибки P1300 Toyota

Для правильной диагностики ошибки необходимо использовать сканер ODB II .

Кроме проверки катушки зажигания первого цилиндра необходимо проверить и свечу зажигания.

Необходимо провести визуальный осмотр проводки и разъемов катушки зажигания первого цилиндра и блока управления двигателем.

Как исправить ошибку Toyota DTC P1300

· Замена катушки зажигания 1 — го цилиндра

· Ремонт или замена проводки катушки зажигания цилиндра №1.

· Ремонт или замена разъема катушки зажигания цилиндра №1

· Перепрограммирование или замена блока управления двигателем

Trouble Shooter

Before going to work on any vehicle, review all available service information. Make sure you understand the operating strategy behind the system you plan to test.

A Case of the Shorts

I am working on a 1990 Toyota Camry with a 2.0L four-cylinder engine that has no spark or fuel pulse. I’ve checked the timing belt (it’s not broken), and I’ve checked all of the fuses. The PCM is not triggering the igniter to fire the ignition coil. The distributor output signals to the PCM didn’t look normal, so I installed a rebuilt distributor. Still no start. I checked the PCM power and grounds (they looked good), so I replaced the PCM next. This also did not correct the no-start. What am I missing?Mike Nematollahi

We need to know what the PCM must see before it can do its job, Mike. During cranking, it expects to see both the G (cylinder identification) and NE (crank position) signals from the distributor, with good waveform amplitude and signature. The PCM uses these inputs to determine when to trigger the distributor igniter with an IGT (igniter timing) signal. The PCM must also see a crank signal before it will start pulsing the injectors in a group-fire, cranking-enrichment mode. Once the vehicle starts, the PCM relies on the igniter to send an IGF (igniter fuel) signal so it can continue firing the injectors in sequential mode.

For the most reliable test results, backprobe at the PCM, or install a breakout box between the PCM and its harness. This will allow you to see the dynamic signals exactly as the PCM sees them. In this case, the signals we’re interested in are IGF, IGT, NE, G1 and the trigger signals to both injector banks. Consult your vehicle information source to determine the PCM pin locations for these signals.

Crank the engine while watching the oscilloscope patterns. Unless you’ve got a multichannel scope, you’ll need to monitor the signals in batches. You mentioned that the distributor signals had proper amplitude and signature patterns after replacing the distributor, but the PCM did not respond by triggering the igniter. Just because the distributor is producing signals, that does not guarantee the same signals reach a PCM. There’s always the chance of an open circuit on one line or another. That’s why it’s always best to test your signals directly at the PCM connector. This assures a complete check of the circuit tested.

With the key on, engine off, the Check Engine lamp (CEL) should light. On OBD I Toyotas, as long as the bulb is not burned out, this is a quick indication of whether the power relay has powered up the PCM. The power relay also feeds the CEL, and the PCM grounds the light as a bulb check with the key on, engine off.

If the CEL doesn’t light, recheck the PCM powers and grounds by selecting the appropriate pins at the PCM. Rather than a simple resistance or test light check, a cranking voltage drop test will stress the PCM harness and uncover any poor connections. A key-on test using a test light guarantees only lighting your test light bulb, which needs about 300 milliamps to operate. The voltage drop on PCM grounds should stay well below 300mV while cranking.

Make sure the 5-volt reference signal is also present. If the PCM isn’t grounding the CEL and isn’t providing a 5-volt reference voltage to the input sensors, it’s easy to understand why you thought the original PCM was bad. Replacing it didn’t fix the no-start, so the only possibility left is a shorted 5-volt reference line. If the PCM 5-volt reference is shorted to ground, it could shut down all PCM operations and keep the engine from starting.

I checked a wiring diagram and determined that a 5-volt reference is fed to the throttle position (TP) and vane airflow (VAF) sensors, and other PCM input sensors. Monitor the 5-volt reference signal at the PCM with your scope as you unplug each sensor harness connector. If the reference voltage signal returns, you’ve found your short to ground.

Toyota specialists tell us the VAF sensor is your most likely suspect in this case. That sensor already has a reference ground, which provides a convenient location for a bad VAF sensor to short the 5-volt reference to ground within the sensor housing. The engine may not run well with the VAF sensor harness disconnected, but it should start and run in limp-home mode. Replacing the VAF sensor should return your customer’s Camry to normal operation.

Remember, when system (or reference) voltage is low at a component, this doesn’t always mean there’s a missing reference voltage supply. It could also indicate a short to ground. Prior to working on any vehicle, it’s important to understand the strategy behind the system you’re testing. Take the time to review any available service information on a vehicle before you dive in and start replacing parts.

Горит ошибка C1014 Mitsubishi: что делать?

Двигатель запустился, и PCM не обнаружил изменения сигнала IGF в цепи IGF катушки зажигания № 8. В этом двигателе используется система прямого зажигания (DI), в которой одна катушка используется для зажигания одного цилиндра. Высокоэнергетический вторичный провод катушки подключается к o

Причина:

  • Цепь IGT8 разомкнута или замкнута на массу.
  • Катушка зажигания № 8 повреждена или вышла из строя.
  • Проблема в системе зажигания
  • Ошибка PCM

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *